W pełni elektryczny samolot komercyjny

OXIS Energy i Texas Aircraft Manufacturing mają opracować pierwszy brazylijski w pełni elektryczny samolot komercyjny do szkolenia lotniczego i transportu regionalnego

Brytyjska firma zajmująca się technologią akumulatorów litowo-siarkowych (Li-S), OXIS Energy i Texas Aircraft Manufacturing, opracowują elegancki i stylowy, w całości z metalu, w pełni elektryczny samolot.

Oparty na popularnym Colcie S-LSA firmy Texas Aircraft , eColt będzie miał wygodną dwuosobową kabinę. Spełni rosnące zapotrzebowanie na przyjazne dla środowiska szkolenia lotnicze, a także transport regionalny w Brazylii i na całym świecie. Początkowo OXIS przewiduje, że czas lotu przekroczy dwie godziny, a przybliżony zasięg 200NM.


Huw Hampson-Jones, dyrektor generalny OXIS Energy, powiedział: „Technologia OXIS Li-S oferuje znaczące korzyści dla lotnictwa. Współpraca między OXIS Energy, Texas Aircraft i dwoma innymi myślącymi przyszłościowo korporacjami brazylijskimi zapewni Brazylii czołową pozycję w projektowaniu, produkcji i eksporcie elektryfikacji samolotów regionalnych na całym świecie. Partnerstwo stworzy miejsca pracy dla wysoko wykwalifikowanych pracowników w całej Brazylii i przyczyni się do znacznego eksportu zarówno produktów, usług, jak i wiedzy ”.

Matheus Grande, dyrektor generalny Texas Aircraft Manufacturing, dodał: „Jesteśmy bardzo dumni, mogąc pracować z OXIS Energy nad tym ekscytującym programem. Możliwość bycia liderem w transformacji prywatnego lotnictwa Brazylii do całkowicie elektrycznego zasilania to niesamowita okazja. Dzięki szerokiej kabinie i wyjątkowo przyjaznym dla pilotów właściwościom lotu, eColt będzie fantastycznym samolotem do szkolenia lotniczego i osobistego transportu w Brazylii i na całym świecie. ”

Zastosowanie siarki jako materiału nieprzewodzącego zapewnia większe bezpieczeństwo i przewyższa obecną technologię litowo-jonową. System akumulatorów o mocy 90 kWh, który jest o 40% lżejszy niż obecna technologia Li-Ion, będzie zasilany przez ogniwo „High Power” przy 400 Wh / kg.

Colt S-LSA idealnie nadaje się do szkolenia pilotów komercyjnych linii lotniczych. Pomimo skutków pandemii COVID 19, w ciągu następnej dekady na całym świecie będzie narastał niedobór pilotów komercyjnych. Wolny od silnie zanieczyszczającego wpływu paliwa na bazie ołowiu stosowanego obecnie w samolotach, całkowicie elektryczny Texas Aircraft eColt zapewni skuteczny, czysty mechanizm dla nowych pilotów, jednocześnie znacznie obniżając koszty szkolenia.

Wszystkie kluczowe elementy konstrukcyjne i napędowe samolotu będą produkowane w Brazylii. Samolot zostanie zaprojektowany i opracowany w zakładzie Texas Aircraft Manufacturing w Campinas. Ogniwa akumulatorów Li-S będą produkowane w fabryce OXIS w Juiz de Flora. Układ napędowy dostarczy WEG z Jaragua do Sul. Akumulator i jego system zarządzania (BMS) zostaną dostarczone przez AKAER Group z San Jose dos Campos.

OXIS Energy Ltd

jest zaangażowana w projektowanie, rozwój, a obecnie przechodzi w kierunku komercyjnej produkcji ogniw litowo-siarkowych do systemów akumulatorów. OXIS produkuje i produkuje wszystkie aspekty i komponenty potrzebne do wytwarzania ogniwa Li-S. OXIS nie wykorzystuje żadnych toksycznych ani ziem rzadkich w składzie technologii ogniw litowo-siarkowych. Z ponad 41 rodzinami patentów, firmie OXIS przyznano 193 patenty, w tym 115 oczekujących.

Texas Aircraft Manufacturing

Założony w 2017 roku w Brazylii i mający siedzibę zarówno na lotnisku regionalnym South Texas w Hondo w Teksasie w USA, jak i na lotnisku Campos dos Amarais w Campinas, São Paulo w Brazylii, zespół odpowiedzialny za Texas Aircraft jest wyłącznie zaangażowany w wykorzystywanie nowoczesnych technologii i materiałów do projektowania i produkcji. Prywatne samoloty nowej generacji, które pomagają pilotom spełnić marzenie o posiadaniu samolotu. Firma jest projektantem i producentem nowego samolotu sportowego Colt Light Sport (S-LSA) oraz projektantem eColt. Więcej informacji można znaleźć na stronach: www.texasaircraft.com i www.flycolt100.com

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć te tagi HTML i atrybuty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Wszelkie prawa zastrzeżone. Zabrania się wykorzystywania jakichkolwiek treści bez zgody autora. Projekt i realizacja: Wera.IT

Przeczytaj poprzedni wpis:
Niutonometr – praktyczne wyjaśnienie definicji

Jednym z problemów, który pojawia się – dla przykładu – podczas przeglądania dokumentacji technicznej silnika samochodowego, bądź wkrętarek jest zrozumienie,...

Zamknij